Att se det som ÄR

november 1, 2012

Igår kväll var jag och Mannen på familjekonstellationer med Kari Paues. Fruktansvärt roligt och givande. Vi går dit när vi kan – det ger oss varje gång fördjupad kunskap om vad som ÄR – vad som pågår egentligen, under ytan. Vad som är sant. På ytan kan jag få för mig så mycket som inte har med verkligheten att göra, men med hjälp av bland annat Kari och konstellationer får jag hjälp att svepa undan dimridåerna. Nya andetag.

Igår var inget undantag. Både genom egna och andras konstellationer fick jag insikter om vikten, för mig, att stanna upp och stillna för att höra mig själv och göra rätt saker men också att räta mer på ryggen. Jag är den jag är. Vi har alla olika mentala piruetter – en av mina favoriter är att vara tillags. Det fungerar ungefär lika bra som att kissa i byxan… När jag får se den verkliga konsekvensen i en konstellation blir det omöjligt för mig att fortsätta lura mig själv. Time to change.

Det är i princip omöjligt att försöka förklara hur konstellationer fungerar, men för mig hjälper det att tänka att det handlar om energier. Man kan ställa på nästan vilken fråga som helst – relationer, arbetet, boende… Varför är det på ett visst sätt? Vad vill jag egentligen? Det finns många som erbjuder konstellationer idag. Jag vet inte vilken kvalitet andra har i sitt arbete, men jag kan varmt rekommendera Kari. Hon ser bortanför, igenom. I like.

Kari Paues – läs mer om henne på www.pauesproduktion.se

Ikväll har jag en gång två på AnnasProfylax Grundkurs. Ser fram emot det. Förra gången kom en mamma fram, som gick kursen för andra gången, och frågade hur jag kunde låta som om jag höll kursen för första gången. Jag svarade att jag väljer det. Men det kommer inte alltid av sig själv – jag behöver fokusera och hjälpa mig själv att vara i nuet. Jag har hållit AnnasProfylaxkurser i snart tolv år (!!!) och för att jag inte ska låta som den gamla historieläraren som pratar om andra världskriget för artonde gången behöver jag meditera. Är jag sen till en kurslokal prioriterar jag alltid meditationen – allt annat kan fixas sen.

Ha det gott!

Lämna en kommentar