För dig

april 4, 2014

Ibland stöter jag på blivande föräldrar som står och väljer mellan en fin barnvagn och en profylaxkurs. Jag skulle vilja ta dem om axlarna och säga: ”Vakna! Fatta!” Det gör fysiskt ont i mig att de kanske av ren aningslöshet, ska behöva gå igenom en smärtsam upplevelse. Alldeles i onödan.

I morse hade jag ett inspirerande möte med en ung man vid namn Olof Svanberg. Han vann priset till Årets affärsentreprenör vid Handelshögskolan i Stockholm 2014. Som jurymedlem blev jag utsedd till hans mentor och vi hade vårt första möte just idag.

Olof Svandberg Årets HHS 2014

Det var en ovanligt närvarande kille som berättade om sig själv men som också verkade genuint intresserad av det jag håller på med – lite otippat med tanke på det jag gör – det lär väl ta minst tio år innan han är där själv…

Kunde det finnas ett ömsesidigt intresse av att fortsätta träffas?

Ja, jag insåg för min egen del att han kan hjälpa mig att förstå hur unga människor tänker idag. Hur jag kan nå de nya generationerna av blivande föräldrar?

”Help me, help you!” som Tom Cruise säger i filmen Jerry Maguire.

”Because you´re worth it!”, säger jag.

Kommentera

